Przysłowia indiańskie

 "W życiu Indianina nie ma złych dni. Także, kiedy czasy są ciężkie - każdy dzień jest dobry. Ponieważ żyjesz, każdy dzień jest dobry"

moja interpretacja


"Nie sądź swojego bliźniego, dopóki nie przejdziesz dwóch księżyców w jego butach"

moja interpretacja


"Nie pozwól, by dzień wczorajszy zmarnował zbyt wiele dzisiejszego"

moja interpretacja


"One < take > is better, than two < I will give >" 

To specjalnie zamieściłam w oryginale, ponieważ przetłumaczone nie oddaje do końca sensu przysłowia.


"Tylko wtedy, gdy ostatnie drzewo umrze i ostatnia rzeka zostanie zatruta i ostatnie ryby zostaną złowione, zdamy sobie sprawę, że nie można jeść pieniędzy"


"Mądrość - to, żebyśmy łowili po naszej stronie jeziora, wy po waszej stronie jeziora, a w środku nikt."


"Można doprowadzić konia do wodopoju, ale nie można zmusić go do picia"

moja interpretacja


"Nie daruj głodnemu ryby. Podaruj mu wędkę i naucz go łowić"


"Nie odziedziczyliśmy Ziemi po naszych przodkach, pożyczamy ją od naszych dzieci"


"Nie powinniśmy rozpaczać z powodu tego, co już minęło i co jest nieuniknione"

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Można doprowadzić konia do wodopoju, ale nie można zmusić go do picia

Nowa Gwinea, czyli jedna wielka tajemnica

"Opowieści z Narnii: Książę Kaspian"